ARTSphera.com.ua продажа и покупка произведений искусства картин работ мастеров

Русский Украинский Английский Немецкий Французский
Зарегистрировано: [1975] мастеров, [365] посетителей.
Опубликовано: [32817] работ.

Поиск по:
RSS feed
Последние новости
Музей азиатского искусства Crow демонстрирует современную японскую керамику
Первая персональная выставка новых произведений художника Яна-Оле Шимана в Касмине открылась в Нью-Йорке
Выставка посвящена голове как мотиву в искусстве
МоМА получает большой подарок от работ швейцарских архитекторов Herzog & de Meuron
Выставка отмечает Андреа дель Верроккьо и его самого известного ученика Леонардо
Последние статьи
«Где командовали высшие существа: Генрих Нюссляйн и друзья» открывается в галерее Гвидо В. Баудаха
Новая экспозиция Высокого музея посвящена искусству южных backroads
Выставка в Глиптотеке предлагает скульптурную одиссею 1789-1914 годов
Первая большая ретроспектива американского фотографа Салли Манн отправляется в Хьюстон
Tate Modern открывает крупную выставку работ пионерской художницы Доротеи Таннинг
Neo-Op: выставка Марка Дагли открывается в галерее Дэвида Ричарда
Выставка новых работ американской художницы Кэтрин Бернхардт открывается в Ксавье Хуфкенс
Вид искусства
Живопись(22953)
Другое(3334)
Графика(3261)
Архитектура(1969)
Вышивка(1048)
Скульптура(617)
Дерево(445)
Куклы(302)
Компьютерная графика(281)
Художественное фото(273)
Дизайн интерьера(254)
Церковное искусство(196)
Народное искусство(193)
Бижутерия(119)
Текстиль (батик)(107)
Керамика(105)
Витражи(103)
Аэрография(74)
Ювелирное искусство(66)
Фреска, мозаика(64)
Дизайн одежды(61)
Стекло(57)
Графический дизайн(38)
Декорации(26)
Лоскутная картина(14)
Флордизайн(9)
Пэчворк(4)
Бодиарт(3)
Плакат(2)
Ленд-арт(2)
Театр. костюмы(0)
День рождения
Дмитрий Кустанович Александрович
Екатерина Гуськова Сергеевна
Михаил Кудряшов
Олег Беседин
С Д А
Полезные ссылки
Ежевика - товары для рукоделия
Облако тегов
Система Orphus


Написал новость: Opanasenko

Exhibition at Chaussee 36 addresses the eroticisation of the female body in advertising photography


The depiction of the nude and its ideal human figure holds a long tradition in Western art. The rise of Modernity liberated nudity from religious or allegorical contexts and showed it openly, naturally and often in connection with Eros. Today, images of the naked body, overwhelmingly female, have proven so omnipresent that the advertising landscape would be unrecognisable without them.

Since the dawn of advertising, the female body has been used to heighten the marketing appeal of products, while male nudity was barely utilised until the late 20th century. Accordingly, models shown in publicity embody the ideal image of feminine beauty as synonymous with specific Western standards. Yet the constant renewal of these standards demonstrates the absence of a static or uniform canon of beauty in their depiction over the different decades. In fashion and advertising photography in particular, there has been a noticeable paradigm shift from selling products to selling lifestyles.

The group exhibition Women on View addresses the eroticisation of the female body in advertising photography – starting with early product advertising from the 1940s, through the era of the hyper eroticisation of women in the 1990s, to contemporary positions in advertising photography. The exhibition features legendary posters and photographs by renowned artists such as Lillian Bassman, Guy Bourdin, Erwin Blumenfeld, Michel Comte, Patrick Demarchelier, Hans Feurer, Francis Giacobetti, Sarah Hardacre, Horst P. Horst, Frank Horvat, Paul Huf, Peter Lindbergh, Jean Daniel Lorieux, Bernard Matussière, Uwe Ommer, Marino Parisotto, Norman Parkinson, Irving Penn, Michel Perez, Hervé Plumet, Helmut Newton, Regina Relang, Herb Ritts, Franco Rubartelli, Mark Shaw, Jeanloup Sieff, Melvin Sokolsky, Tono Stano, Bert Stern, Karin Székessy, Ellen von Unwerth, and Albert Watson.

On the one hand, the exhibition illustrates the various ways in which women are portrayed in advertising. On the other hand, it questions the reciprocal influences of fashion and commercial photography in the creation of aesthetic standards. Furthermore, the exhibition aims to reflect the sociocultural impact of marketing imagery. Advertising functions as a mirror image of social attitudes, and as such is influential in defining role models and engraining notions of beauty. In today’s media-dominated world there is an ever growing tendency to disseminate more standardised values of attractiveness and beauty. Over the last decades, the use of a visual language in which female models were depicted in an objectified and provocative way led to a drastic sexualization of the public sphere. To what extent are contemporary portrayals of women still a testimony of the value society assigns to attractiveness? Is the depiction of female qualities as ideals of beauty an ineffable value, or is it an inclination in motion?

 



ВВЕРХ

meta.ua Яндекс.Метрика

(c) Дизайн-група "Dolphins"